pondělí 28. března 2016

P. S. | Přečteno #2

P. S. Aňa Geislerová 




Kdyby jste viděli tu "hromádku" (hromadu) ELLE, které se ještě dnes nacházejí v mém pokoj v Česku, jen proto, že mi bylo trapné číst si časopis v obchodě a tak jsem radši utrácela 99 Kč každý měsíc, abych měla poslední stránku s fejetonem od Áni Gaislerové jen pro sebe. Ale nelituju. Já je milovala!
Takže, když jsem zjistila, že právě ona zrzavovlasá Aňa Geislerová, jejich autorka píše knihu, bylo jasné, že tu musím mít! Ale nebylo to jednoduché. Před Vánoci: vyprodáno! Po Vánocích: Vyprodáno! Pff! A až v únoru, těsně před odjezdem do Anglie jsem jí našla v jednom (z mnoha navštívených) knihkupectví v Praze, ležolo jich tam posledních šest! A já samou radosti přečetla téměř půlku při následném čekání v autě...
A pak jsem si jí začala "šetřit", číst 1-2 fejetony denně, aby mi brzo "nedošla" (čti: abych ji brzo nedočetla), ale došla. A já už jsem znovu v půlce, čtu jí totiž podruhé a určitě budu i potřetí... A miluju jí ještě víc než poslední stránku ELLE!






"Nevím, jestli rozumím mužům, nevím jestli jim chci rozumět, ale ráda je poznávám, ráda je rozesmívám a ráda se do nich zamilovávám."

"Za dlouhá léta bádání, řekla bych až vědeckého, tudíž skutečně obsáhlého, jsem ale na nic zásadního nepřišla, tedy na nic, co by mi pomohlo pochopit víc. Možná jedno jsem si uvědomila, že s blonďákama to byl vždycky strašnej průšvih. Zranění na obou stranách..."


Zamilujete se už na první pohled! Nechci říct, že soudím knihu podle obalu, ale v tomto případě je obal stejně tak úchvatný jako obsah. Díky autorčině sestře Leile Gaislerové, tak držíte v rukou hotové umělecké dílo. Každičká stránka vyzdobená originální ilustrací. A pak je tam ještě ten zelený ořez a gumička sloužící jako záložka. P-e-r-f-e-k-t-n-í.

Sny o hadech, Tatínkovi z Varů, O sportu, Lednička nebo třeba Láska s máslem a Meruňková marmeláda. Pokud jste někdy četli alespoň jeden fejeton od této autorky, tak Vám nemusím nic říkat. Pro ty nezasvěcené: (styďte se!) čekají Vás témeta jako je láska, vztahy, muži, ženy, babičky, táta, máma, děti, stěstí, neštěstí, život... A Aňa Vám je naservíruje "za syrova" (lepší výraz mě nenapadá) s humorem jejím vlastním a tak osobitě a upřímně, že Vás to překvapí, chytne a už nepustí. Pozve Vás do jejího života, položí velké otázky a lehce s vtipem na ně odpoví. Budete se usmívat, neustále. Rozesměje Vás. A jednou rozpláče.



"Dnešní den začal. To samo o sobě stačí... Taková maličkost. Země se otočila, posunula se na svojí dráze vesmírem, slunce nevybouchlo, meteorit nás minul, žádný zemětřesení, sopka, tsunami... No prostě další den. Zázrak. Divný bylo akorát to, že byla ještě furt tma. Ale to se vysvětlilo. Jsme v Řecku a zatáhli jsme venkovní roletu. Nebyl to konec."

"Dcera plakala ze spaní, že chce balón. Namluvila jsem jí, že sny, které se zdají první noc na novém místě, se plní. Co jsem to za matku? Dobrá jsem, nekecám. Mně to zas říkala moje máma."

P. S. Kniha vyvolává silnou závislost a pokračování ještě nemá.
P. S. S. Určitě jste o ní už slyšeli ze všech stran, ale já jí nemohla vynechat
P. S. S. S. Právě mi leží na nočním stolku, je tak krásná, že i jako dekorace stojí za to!


4 komentáře:

  1. Jé tak tuhle knížku si přeju už dlouho! Ale ještě jsem si jí neobjednala, protože mi na stole leží hora dalších "must" knížek.. je nádherná a moc se těším až si ji přečtu, po tvojí "recenzi" ještě víc.. :-) pravidelná vášnivá čtenářka zadní stránky ELLE se ve mě nezapře :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hora "must" knížek :D to znám, ikdyž teď mi spíš leží jako seznam v hlavě (dostatečně jsem se nevybavila zásobou knížek v češtině) A takhle od Aňi je fakt nádherná! Ale to jako vášnivá čtenářka zadní stránky ELLE už asi tušíš :D Takže objednávej, víš o co přicházíš! :D :-)

      Vymazat
  2. O téhle knížce už jsem opravdu několikrát slyšela. Momentálně nemám moc času (čti: nemám moc času na čtení českých knih), každopádně zvažuji, že bych si knihu koupila nebo ji někomu darovala. :) Uvidím, ale když ji tak chválíš... :)

    Hezká recenze. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :-) Mohla bych chválit do nekonečna, takže určitě doporučuju koupit :-)

      Vymazat