středa 3. února 2016

Thailand TRAVEL DIARY in pictures | 2

V Pondělí měla být podle předpovědi bouřka... No samozřejměže nebyla. Zase bylo akorát vedro! A v tom vedru jsme (zase) vyrazili hledat "dokonalou" pláž. Naštěstí jsme měli motorku a jelikož Jan neumí jet normálně (čti: přiměřenou rychlostí odpovídající stavu vozovky a provozu kolem) tak to pěkně foukalo, ale pekli jsme se stejně... Pláž jsme ale našli! Ikdyž nám malinko chyběli pořádný vlny, ale to už jsme celý my... Na každý si něco najdeme, protože ta naše balijská, ta je prostě nejlepší!

Taky jsme našli tuhle houpačku, kde jsem se pohupala, Jan to vyfotil a jelo se dál, aby jsme si ten poslední den s motorkou na ostrově užili a nenechali tam tomu thajcoj zbytečně moc benzínu, žejo! Navečer naposled jsme navštívili záchrannou stanici Lanta Animal Welfare, pomazlili kočička a vyvenčili pejska. A já si odvezla celkem devět triček, jeden kalendář a jednu tašku a dva náramky! Takže celkem 5000 THB pro zvířátka, o která se tu starají! Hrozně moc bych Vám chtěla poděkovat, že jste se zapojili a pomohli! Já byla tak šťastná, když jsem peníze vhazovala do "domečku" s příspěvky! A Vy snad budete taky až Vám to "thajský zboží" předám!

Uterý bylo pro "papír" nudný. Nasedli jsme na jednu ferrry a pluli. Vystoupili a nasedli na druhou ferry a znovu pluli. Večer si v centru Krabi půjčili motorku, dali jídlo a padli únavou.

Středa byl náš poslední "plážovej" den a tak jsme toho řádně využili. Ráno jsme nasedli na motorku a z Krabi se projeli na Ao Nang, kde nám nezbylo nic jiného, než si znovu zaplatit soukromou longtail boat a ještě jednou se projet!
Rozhodli jsme se navštívit ještě dva ostrovy a to Tub a Poda. První, který měl být spojení tří ostrovů dlouhým pruhem pláže (Tub) postrádal ten hlavní "spojovací pruh písku" (byl příliv, což jsme si samozřejmě předem nezjistili...) a po několika minutách čelil invazi číňanů v záchranných vestách. A před takovou invazí, kde se číňani valí ze tří lodí na plážičku, kam se prostě všichni nevejdou je potřeba vzít nohy na ramena, nasednout na loď a zmizet daleko! A nechat číňany užít si přeplněnou pláž, kde poskakují jenom samí další číňani (nejlépe v klouboucích, šatech a šátku) a všichni při každém cvaknutí fotoaparátu hromadně mávou dvouma prstama - protože prostě peace vole.

My zmizeli kousíček vedle na ostrov Poda, kde jsme se konečně dočkali vytoužených vln, chladnějšího moře a většího klidu na pláži. Já se dokonce zvládla opalovat! Ležět a opalovat se! A to dokonce dvakrát na pět minut!  (To už je u mě fakt výkon hodný medaile) :D a až na "mini medůzky, které se učili žahat" (náš odborný název) to bylo dokonalý místo!

Míň dokonalý bylo druhý den vstávat s budíkem a snažit se z thajky dostat Janův pas, aby jsme mohli letět zpátky do Bangkoku. Ale nezaspali jsme a pas dostali, takže dobrý!

A od toho dne jsme si užívali Bangkoku. Hned ve čtvrtek jsme "jen tak" vyrazili do centra a v jednom z parků se projeli na šlapadle (s labutěma!), svezli se tuk-tukem (místní "taxi") a navštívili Khaosan Road.

O Bangkoku Vám ale povím příště. Zaslouží si vlastní článěk! A moji další návštěvu taky! A až Vám všechno povím, tak třeba i tu Vaši!

Ale na závěr se přece jenom o něco podělím. Prozradím Vám, jakou nejlepší restauraci můžete najít na každým rohu, jak v Bangkoku, tak na ostrovech nebo na Krabi.
Restauraci, kde vedle u stolu nebude sedět a řvát dítě, nikdo Vám nebude říkat v jaký části smíte/nesmíte kouřit, nebudete muset čekat na účet nebo obsluhu. Naši nejoblíbenější a nejnavštěvovanější restaurací byl jakýkoliv schod, obrubník, zídka, lavička, nebo klidně zem. Náš stůl byla zem nebo kolena a příbor nahradili ruce a ubrousek nějaký (stejně už propocený) kousek oblečení, který máte právě na sobě. A jaký výhled z takový restaurace budete mít je jenom na Vás!

Takže návod zní: nakupte si nějakej street food, pití a posaďte se, kde se Vám to zlíbí!

A poslední noc jsme strávili v hotelu s bazénem na střeše... p-e-r-f-e-k-t-n-í, co bych Vám tak povídala!

Teď už mrznu v Čechách a stejská se mi po tom pitomým vedru!